Proteinová dieta bez hladovění

Články

Keto dieta se omezuje přísun sacharidů proto, které pro tělo pracují jako zdroj energie. V momentě, kdy tělo sacharidy postrádá, použije jako zdroj energie tuk. Tato situace odehrávající se v našem těle se jmenuje ketóza, což je podstata tzv. proteinové diety. Proteinová dieta se hodí pro vegan hubnutí, kdy pocit hladu není nutností. 

Keto dieta je podle studií bezpečná, ale nedoporučuje se v případech:

  • předepsané medikace inzulínu nebo se jiné léčby s cukrovkou,
  • vysokého krevního tlaku,
  • těhotenství.

Co obsahuje proteinová (keto) dieta

Při keto dietě se dávejte přednost potravinám s nízkým obsahem sacharidů. Doporučený příjem záleží na tělesné hmotnosti, ale obecně se doporučuje nepřekračovat 50 gramů sacharidů denně. 

Sacharidy si můžete každý den přesně počítat, ale když budete jíst jen doporučované nízkosacharidové potraviny, obejdete se i bez toho.

Speciální proteinová jídla:

Při proteinové dietě můžete bez obav jíst:

  • maso (hlavně drůbež),
  • ryby a mořské plody, 
  • sýry,
  • vajíčka, 
  • přírodní tuky,
  • zelenina, která neroste v zemi.

Účinky ketodiety

Výhodou keto diety je, že při ní nehladovíte a můžete jíst chutná jídla, takže ji pravděpodobně vydržíte dodržovat dole než ostatní diety. Desítky studií přitom dokazují, že dieta s vyšším obsahem vegan proteinu vede k vyššímu úbytku hmotnosti. 

Kromě toho, že dochází ke spalování tuku místo sacharidů, při keto dietě vznikají stravovací návyky, které vedou k dlouhodobému a stabilnímu úbytku hmotnosti a nedochází k nežádoucímu jojo efektu. 

Jako nejčastější pozitivní účinky ketodiety se uvádí:

  • snižuje tvorbu akné,
  • zlepšuje duševní zdraví,
  • posiluje fyzickou odolnost, 
  • působí proti migrénám.

Uvažujete-li o proteinové dietě, vše pečlivě konzultujte se svým lékařem nebo výživovým poradcem a zkuste ji nejdříve na kratší dobu.

Vyzkoušejte proteinovou dietu s odborníky na výživové poradenství z centra Victus.

© 2022 Vegan.cz | Nakódoval Leoš Lang